Dieta pentru oase sanatoase!

Posted: 18/08/2010 by viatamoderna in Despre Sanatate
Etichete:, , , , ,

Cum poate dieta mea sa ma fereasca de osteoporoza?
Luati mult calciu!!
Luati vitamina D
Nu exagerati cu mancatul
Nu consumati mult alcool
Mancati mai multa soia

Cum poate dieta mea sa ma fereasca de osteoporoza?
Mancarea pe care o mancati va poate ajuta sa va mentineti oasele sanatoase pe masura ce inaintati in varsta si unele mancaruri va ajuta chiar sa inlocuiti masa osoasa pierduta. Daca sunteti femeie aveti un risc marit de a face osteoporoza, boala oaselor fragile. Dupa menopauza scaderea cantitatilor de estrogen produse de corp duc la pierderea masei osoase intr-un procent de 3% pe an. Un procent de 89% dintre femeile de peste 75 de ani sunt afectate de pierderi masive de masa osoasa, ceea ce contribuie la un numar de cel putin 1,5 milioane de fracturi doar in SUA. Terapia de substitutie cu hormoni poate fi de ajutor, dar chiar daca decideti sa luati suplimente hormonale puteti sa aveti in vedere si schimbarile in dieta.

Luati mult calciu!!
Corpul uman are nevoie de calciu pentru oase si s-a constatat ca in general femeile au un aport zilnic de calciu redus la jumatate din valoare care ar fi normala pentru a-si pastra sanatatea oaselor. Toti adultii sub 50 de ani ar trebui sa ia 1000 mg pe zi si dupa varsta de 50 de ani 1200 mg pe zi. Cea mai usoara metoda pentru a asimila cat de mult calciu este sa mancati produse lactate zilnic. 200 ml de lapte, 2 linguri de branza de casa sau un iaurt mic contin 300 mg de calciu, cam o treime din necesarul zilnic. Sucul de portocale si cerealele sunt de asemenea surse bune de calciu. Daca din mancare considerati ca nu puteti sa va luati necesarul zilnic atunci ar trebui sa luati suplimente de calciu, tablete care contin 300 mg.

Luati vitamina D
Corpul are nevoie de aceasta vitamina pentru a fixa calciul in oase si in cazul in care nu sunteti foarte in varsta si cu probleme de sanatate care recomandat sa nu va expuneti la soare ar trebui sa faceti plaja cat de des. Intre 10 si 15 minute de expunere la soare, de 3 ori pe saptamana ar trebui sa fie suficiente pentru a permite corpului sa-si produca cantitatea de vitamina D necesara. Doar in anumite cazuri se recomanda suplimente pentru persoanele sub 50 de ani de 200 mg pe zi si pentru cele peste 50 de ani de 400 mg pe zi. Pentru a face sarcina mai usoara anumite marci de lapte sunt imbogatite cu vitamina D. Daca sunteti in varsta de peste 65 de ani si cantitatea de vitamina D din aceste surse nu este suficienta ar trebui sa luati multivitamine sau suplimente de calciu care s-o contina.

Nu exagerati cu mancatul
Prea multa proteina animala poate interveni in procesul normal de absorbtie al calciului in organism. Daca se depaseste cantitatea obisnuita de proteina animala este o idee buna sa beti in plus un pahar cu lapte pentru a fi siguri ca va asigurati necesarul zilnic.

Nu consumati mult alcool
Mai mult de doua masuri de bauturi alcoolice pe zi pot provoca dezechilibre la nivelul celulelor osoase si sa incetineasca absorbtia de calciu si vitamina D.

Mancati mai multa soia
Alimentele consumate, bogate in proteina provenita din soia pot preveni pierderea de masa osoasa si pot chiar sa ajute la intarirea oaselor dupa menopauza. Chiar daca anumite produse tofu asigura necesarul de calciu, cercetatorii cred ca e posibil sa fie efectul fitoestrogenilor care asigura defapt protectia oaselor. Aceste substante par sa actioneze asemanator cu estrogenul functionand intr-o oarecare masura ca si terapie hormonala substitutiva. In urma studiilor s-a constatat ca acest tip de fitoestrogen din soia poate stimula cresterea nivelului de estrogen din corp dar favorizeaza cresterea tumorilor la nivelul sanului care sunt sensibile la estrogen. S-a observat ca femeile trecute de menopauza care au consumat 40 g de proteina din soia zilnic timp de 6 luni si-au marit cantitatea de masa osoasa cu 2% in timp ce cele care n-au consumat au continuat sa piarda masa osoasa. Deci daca aveti tumori sensibile la estrogen ar fi intelept sa limitati consumul de soia pana doctorul nu va sfatuieste sa faceti altfel. Puteti sa va imbogatiti dieta cu soia consumand tofu, granule de soia si lapte de soia cu cereale.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s