Cum sa slabesti…Sfaturi

Posted: 16/08/2010 by viatamoderna in Despre Sanatate
Etichete:, , ,
Pentru a pierde in greutate cu succes trebuie sa urmezi un plan care sa echilibreze aportul de calorii cu exercitiile fizice. In mod ideal regimul alimentar trebuie realizat printr-o nutriie echilibrata, inferioara caloric si prin marirea activitatilor fizice.


Chiar daca exista numeroase diete minune prin care ti se promite ca poti slabi foarte rapid si usor, cea mai sigura si singura dovedita eficienta pe termen lung este metoda prin care arzi mai multe calorii decat consumi.

Acest lucru se poate realiza fie prin reducerea aportului de calorii (scaderea cantitatii de mancare sau mancare mai sanatoasa) sau prin marirea numarului de exercitii fizice. Adesea cele mai eficiente metode sunt cele care constau in modificarea comportamentului alimentar al persoanei: cum ar fi portiile mai mici. Odata ce s-a obtinut scaderea in greutate aceste obiceiuri alimentare pot fi adaptate usor pentru mentinerea greutatii.

Daca pierzi inexplicabil in greutate, acest lucru poate fi simptomul unor disfunctii medicale sau psihiatrice sau se datoreaza maririi numarului de exercitii fizice sau micsorarii cantitatii de alimente consumate.

Aportul sanatos de calorii depinde de varsta, sex, activitatile fizice pe care le desfasori zilnic, trecutul medical sau sarcina.

Cateva sfaturi pentru pierderea sanatoasa in greutate

O jumatate de kilogram de grasime contine aproximativ 3500 de calorii. Deci pentru o pierdere in greutate sanatoasa, de 0,5 kg pe saptamana, trebuie sa reduci consumul zilnic cu 500 de calorii (500 calorii x 7 zile duc la pierderea a 3500 de calorii pe saptamana). Pentru pierderea in greutate a 1kg pe saptamana este necesar un deficit de 1000 de calorii pe zi.

Daca acest lucru pare imposibil aminteste-ti ca activitatea fizica contribuie de asemenea semnificativ la pierderea in greutate. Deficitul zilnic de 500-1000 de calorii poate sa provina dintr-o combinatie intre activitatea fizica crescuta si aportul redus de calorii.

Totusi, atentie mare, nu trebuie sa te infometezi! Cel mai scazut consum caloric zilnic recomandat pentru o femeie este de 1200 de calorii, asta in cazul in care nu sunt implicate intr-un program medical supervizat in care nivelul zilnic de calorii este de 500-800 calorii.

Cel mai scazut nivel zilnic de calorii recomandat barbatilor este de 1500 de calorii pe zi. De asemenea un regim mai drastic poate fi recomandat intr-un program medical supravegheat atent.

Iata cateva ponturi pentru a evita ingrasarea:

  • evita alimentele care au un continut ridicat de grasimi si zahar
  • redu considerabil consumul de alcool
  • evita stresul, frustrarea si plictiseala
  • daca esti in depresie solicita tratament medical.

Evita o viata sedentara prin marirea activitatii fizice:

  • cel putin 30 de minute de exercitii aerobice, de cel putin 3 ori pe saptamana
  • plimba-te in loc sa conduci masina
  • urca scarile in loc sa folosesti liftul
  • cere sfatul medicului inainte de inceperea oricarui program de exercitii.

Dietele nerealiste

O dieta nerealista este cea care promite realizari imposibil de atins. Majoritatea dietelor iluzorii sunt foarte sarace in carbohidrati si calorii, in mare parte cauzand pierderea lichidelor din corp care poate fi rapid contabilizata pe cantar. Odata ce corpul se rehidrateaza cu apa greutatea initiala revine.

Evaluarea unei diete necorespunzatoare:

  • este dieta sigura din punct de vedere medical? Intreaba medicul sau nutritionistul inainte…
  • ceea ce ar trebui sa va alarmeze la o dieta include:
    • limitarea optiunilor alimentare,
    • se pune accentul pe un anumit grup de alimente
    • si se conformeaza teoriei ca nu conteaza numarul de calorii.

Aceste doua motive sunt suficiente pentru a decide daca trebuie sa urmezi o dieta sau nu. Daca nu exista  informatie medicala si nutritionala suficient de consistenta si nici statistici, atunci nu e recomandat sa luati in considerarea acea dieta. Daca suna mult prea bine pentru a fi adevarata, atunci probabil ca asa si este.

Cateva sfaturi de care ar trebui sa tii cont cand doresti sa tii o dieta:

  • exercitiile fizice aerobice te ajuta in marirea tesutului muscular care va arde mult mai multe calorii. Ideal ar fi sa-ti planifici cel putin 20 de minute de exercitii, de cel putin 3 ori pe saptamana.
  • schimbari treptate in modul de alimentatie care vor incuraja o schimbare permanenta a stilului de viata.
  • o pierdere lenta in greutate, de 0,5 kg- 1kg pe saptamana pana in momentul in care se atinge greutatea dorita.
Comentarii
  1. Iulia spune:

    Buna ziua,
    Sunt de acord cu tot! Cunosti un nutritionist? vreau sa incep o cura de slabit si as vrea o dieta facuta de un profesionist dar nu cunosc nici un nutritionist.

    o zi buna.

  2. viatamoderna spune:

    Buna Seara…

    Nu cunosc personal,dar sunt o multime si cu siguranta nu va fi o problema in a gasi unul.Ti-as sugera insa sa consulti un Medic Nutritionist inainte de a urma unele diete,sfaturi.

    Numai bine

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s